2800:- Fattigare!!




Neej jag bara skojjade :)
Men de va nära kan man säga!!

Började med att vi åkte till norrtälje, allting gick jätte bra.
Klockan va väl 1?! kanske
Hämtade upp Johan S och Anton och skjutsade dom till en hemma fest!
Åkte och hämtade Felix och Johan J, skulle dra upp till Statoil och handla lite, vid halv 2 typ!
Då möter man snuten, körde lite för fort, men saktade ner direkt när jag såg dom.
Ser att Polisen vänder och kör efter, då svänger jag in på en väg (så jag kommer ut vid tandläkaren i norrtälje typ, för er som vet vart de är) och polisen fortsätter rakt fram.
Kommer ut på en annan väg lite längre bort, ja då står ju polisbilen där och väntar på oss...

kör förbi och möter polisen, då vänder dom igen och åkter efter till st1 macken och när vi svänger in där så blinkar dom med blåljusen..
Helvete tänkte jag!!!!
Dom kommer fram och frågar efter körkort och säger åt mig att blåsa och allt de ser bra ut.
Tills dom kollar bilen.
Reg Skyltarna är fel och bilen är tydligen Avställd!!
Jippie tänker jag då, nu blir de riktiga böter som man får betala..
Pratar lite med polisen och säger att de inte är min bil att jag bara kör en polare, Erik, så vi ringer honom och dom säger att dom ska komma.
Fortsätter prata med polisen och dom kommer fram till att man inte för köra alls med bilen..

Sen efter ett tag säger dom, ja vi kommer inte skriva ut några böter nu m.m..
och sen frågar dom "hur kommer ni hem till grisslehamn här ifrån nu då?" och jag svarar "Ja vi får väl sitta här tills första bussen går"
Poliserna pratar lite med varandra och kommer sen fram och säger
"Ja jag säger bara de att vi åker åt de hållet" och pekar mot statiol.
Då sa jag "Okej och då åker väl vi åt de hållet då"
Och dom varnade oss för att de kunde vara flera poliser ute.
Så Polisen åkte och vi åkte och lämnade av Johan S och Anton och sen drog vi och hämtade Felix och Johan J så drog vi hem!
Pratade med eriks mamma och då va klockan ca 03:00
Hon visste inte heller att bilen va avställd..

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken jävla tur ni hade!!! Saknar dig

2010-05-02 @ 19:11:13
URL: http://helenasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0