En dag på dagis!

Nu tänkte jag berätta om hur en dag på dagis ser ut för mig..
jag vet ju inte ifall ni gillar att läsa om sånt här.. Men men! :)

Vi tar väl tisdag eftersom det är det idag..

Klockan 06:15 öppnar jag.
Sen efter ca en timme så äter jag frukost med alla som är där..
sen blir det lek och resten av barnen och fröknarna kommer..
09:30 har jag samling med dom "stora" barnen medans dom minsta sitter vid ett bord och äter frukt.

Sen går vi ut och leker, var 3dje tisdag tar jag med mig 4 barn ut i skogen och hittar på någonting..
Idag plockade vi svamp och sågade lite i träd som låg ner..
Kommer tillbaka vid 10:55 då går en fröken in och dukar med 1 barn..
jag och en till fröken stannar ute med resten av barnen..

ca 11:15 går vi in och äter, efter maten så läser 2 fröknar för dom stora barnen..
Jag går och lägger dom små och 1 fröken går ut och lägger ett barn i vagn..

Sen så slutar jag 13:30..

Men dom andra väntar tills alla barn har vaknat så dom kan äta mellanmål..
Sen blir det lek ute igen ifall det inte är för dåligt väder..
sen går alla hem och dagen är slut :)



Kommentarer
Postat av: frida

Det är kul med förskola ( dagis ) ;D <3

2011-10-12 @ 22:02:15
URL: http://fraijtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0